Uitgeefkracht voor u
De uitgeefkracht voor onze eigen titels zetten we ook graag in voor uw communicatie en media.
Als uitgeverij is MIXpress lean and mean geconstrueerd. Vergelijkbaar met een kleine aannemer die een team van goede werkvoorbereiders en timmerlieden in vaste dienst heeft. Plus een netwerk van uitstekende stucadoors, electriciens, loodgieters en metselaars om zich heen. Op die manier beheersen we het uitgeefvak tot in de details. En zoals we dat voor onze eigen media uitoefenen, doen we dat ook voor derden.
Tijd besparen, creativiteit verhogen
MIXpress' eigen team staat voor concept, inhoud en regie. En samen met ons netwerk van vaste tekstschrijvers, fotografen, vormgevers, advertentieverkopers, drukkers en distributeurs beheersen we het uitgeefvak van A tot Z. Door onze 'haast industriële' werkwijze besparen we tijd en geld waar dat kan. Zodat we tijd overhouden voor creativiteit waar het moet.
Ook een eigen uitgave?
Heeft u ook interesse in een eigen uitgave?
We bespreken graag de mogelijkheden met u.
Mail Marc Nelissen of bel 073.503.43.47.
Werk voor derden
MIXpress maakt niet alleen ieder jaar een stuk of twintig edities van haar eigen vakbladen. We zetten onze uitgeefkracht ook in voor onze klanten.
Kijk eens naar:
- Toolz voor Destil
- Content-spinnenweb voor DOM
- De Kracht van voor Zevij
- Bouwzone voor CRH Bouwmaterialen
- Bouwersjournaal voor Ferney Group.
- Doorvalmagazine voor Secu Products.
- MIX-pocket voor Plieger.
Branded content en contentmarketing
Onze media hebben een journalistieke ruggengraat die een band met de doelgroep garandeert. In het kielzog van die redactionele content is er volop ruimte voor branded content. Semi-redactioneel, noemen we dat. Artikelen waarin wij uw boodschap vervatten. Niet vanuit uw perspectief, maar vanuit dat van uw klant. Wat hebben zij er aan? Hoe worden zij er beter van? Geen opgepoetste marketingprietpraat, eerlijke content die we zo relevant maken dat hij echt bij de doelgroep binnenkomt.
Die branded content brengen we op diverse manieren onder de aandacht van ons publiek, uw klanten. Met Close Ups in de magazines van MIX en MIXpro. Met digitale publicaties op MIXpro.nl en MIXonline.nl, maar ook via Social Media, met Marketingvideo's van de Beeldenbouwmarkt of met live presentaties. Op een van onze meetings of congressen of op uw eigen (mini-)event.
Toolz (Destil)
Destil verrast haar klanten twee keer per jaar met een eigen magazine. Geen klakkeloze reclame maar verrassende content. Inspirerend en informatief. Contentmarketing zoals het bedoeld is. MIXpress denkt mee over de inhoud en tekent voor een groot deel van de contentproductie.
Samen met Helene de Bruin en Brigitte Boits vormt MIXpress een redactieteam met Richard Vinke, Mark van den Broek, Jennifer Jagroep en René Kars van Destil. Iedere editoe bedenken we een thema dat de doelgroep boeit en impiciet een link heeft met Destil zelf. Dat thema is de kapstok waaraan we alle rubrieken ophangen. En zo bouwen we eteeds weer een interessant magazine op. Prikkeld van inhoud, lekker stoer van opmaak. En natuurlijk blijft het niet bij het magazine. We schieten making-of-plaatjes voor social media en gebruiken de magazine-content ook in digitale blogs op de Destil-website.
Contentspinnenweb voor DOM
DOM heeft een breed productenportfolio, veel klanten met heel diverse projecten. Ziedaar de uitdaging: aan de ene kant een matrix van klanttypen, met ieder zijn behoeften. En aan de andere kant een producten- en dienstenpallet als antwoord op al die klantvragen. Een perfect uitgangspunt voor een 'spinnenweb' van contentmarketing.
In samenspraak met de marketeers van DOM selecteren we steeds projecten waarin gestructureerd de verschillende aandachtsgebieden, klantgroepen en productgroepen van DOM aan bod komen. Die projecten beschrijven we in een informatief artikel waarbij de vraag van de opdrachtgever het uitgangspunt is. Wat was zijn behoefte? Hoe is die ingevuld? Met welke producten? Met welke kennis? Met welke diensten? Uit ieder van die artikelen destilleren we vier of vijf nieuwsberichten en een set van social media-updates. Dat zijn contentbites op zich, maar ze dienen primair als trigger naar elkaar. Maar vooral ook als trigger naar het complete artikel dat het publiek vervolgens weer naar soortgelijke project-artikelen, of relevante productinformatie leiden. MIXpress denkt mee aan het concept, ontwerpt het spinnenweb en tekent voor tekst en beeld. Ook internationaal.
De Kracht van (Zevij)
Met De Kracht Van maakt inkoopcombinatie Zevij een mooi magazine voor de ijzerwarengroothandel. Alleen misten de laatste edities een beetje redactionele ruggengraat. Dat gemis maakte MIXpress goed voor Zevij.
Samen met Joost van Sluijters (Top of Mind) geeft MIXpress De Kracht Van van inkoopcombinatie Zevij een redactionele impuls met een set kernartikelen per editie. Deze journalistieke artikelen hangen aan aan een van de thema's uit het jaarplan dat MIXpress op de doelgroep van het magazine afstemt.
Gesmeerde samenwerking
Samen met Zevij en Top of Mind detailleren we het thema per editie en gaan we schrijven en fotograferen. Top of Mind neemt het productnieuws en de advertorials voor haar rekening en doet de vormgeving. En daarna neemt MIXpress het drukwerk en de postverzending weer voor haar rekening.
Content, drukwerk en postverzending
Zevij kan zich in principe beperken tot een redactie-overleg per editie, een drukproef en de ontvangst van de gedrukte oplage. Meer controle? Prima? Minder? Ook geen probleem.
Samen met Top of Mind regelt MIXpress de rest.
Bouwzone: win-win-win-samenwerking
Bouwzone is een prachtvoorbeeld van een win-win-win-samenwerking. Het lef, de visie en het vertrouwen van de marketingafdeling van CRH Bouwmaterialen, het conceptuele en visuele talent van Merkvast en de doordachte content-productie van MIXpress.
Toen CRH Bouwmaterialen BV aan haar strategische marketinhgpartner vroeg om content voor haar nieuwe klantenmagazine Bouwzone, was de weg naar MIXpress snel gevonden.
Tienduizenden aannemers
En samen met deze twee partijen maakten we een goed en mooi magazine voor de kleine en middelgrote aannemer. CRH Bouwmaterialen voert supervisie vanuit alle geledingen van het concern, Merkvast tekent voor strategie, concept en vormgeving en wij zorgen bij MIXpress voor tekst, beeld en productie.
Brainstorm en proef: wij doen de rest
In principe kan CRH zich beperken tot een redactie-overleg per editie, een drukproef en de ontvangst van de gedrukte oplage. Meer controle? Prima? Minder? Ook geen probleem.
Wij stomen door naar steeds weer een nieuwe Bouwzone. In de tussentijd verzorgt CRH zelf de website www.bouwzone.nl die de doelgroep bedient met allerlei aanvullende informatie.
Doorvalmagazine: agenda-setting
Secu Products is specialist in Doorvalbeveiliging. Doorvalbeveiliging is nodig, is verplicht en goed te realiseren. Maar niet iedereen weet dat. Dus maakte MIXpress een speciaal magazine om al die aspecten te belichten.
Samen met Secu Products ontwikkelde MIXpress een Doorvalmagazine waarin we de bouwsector lieten zien hoe levensbedreigend doorvalgevaar is. Dat je verplicht bent er iets tegen te doen. En dat dat ook makkelijk kan.
Doordachte opbouw
We toonden het risico aan de hand van actuele ongevallenstatistieken. Spitten de regels door en legden in Jip en Janeke-taal uit wat verplicht is en wat niet. En vervolgens lieten we Architecten en Aannemers vertellen hoe ze doorvalbeveiliging in de paktijk toepasten. Deskundigen van Bouw- en Woningtoezicht en SKG vertelden over de producttests en handhaving. En automatisch en natuurlijk eindigde het Doorvalmagazine bij de specialist die het allemaal kan verzorgen: Secu Products.
Laat MIXpres maar draaien
Secu Products gaf ons adressen van partijen die hun producten toepasten. En wij maakten en productieschema voor onze journalisten en fotografen. Ondanks de sneeuw aan het eind van 2010 slaagden we er in om binnen die weken een kant en klaar magazine te maken. In één keer helemaal goed. Tot volle tevredenheid van de opdrachtgever.
Meeliften naar de doelgroep
Samen met de Bouwbeurs-editie van Raam en Deur stuurden we het Doorvalmagazine naar alle relevante partijen in de bouwsector. Precies op het juiste moment (voor de Bouwbeurs). Doorplaatsing van een spaakmakend artikel uit het magazine in Raam en Deur 2 zorgde voor herhaling van de boodschap die Secu zo graag wilde brengen: Doorvalbeveiliging is nodig, verplicht en goed te realiseren.
Plieger-portfolio in MIX-pocket
Plieger vierde een jubileum, betrok een nieuw automatisch magazijn en wilde ook aandacht voor de minder bekende taken van haar portfolio van diensten en producten. MIX voorzag in die behoefte met een MIX-pocket.
Plieger is vooral bekend als groothandel in sanitair-artikelen. Maar Plieger doet meer.
Plieger doet meer
Gedurende haar 75-jarig bestaan ontwikkelde de groothandel een uitgebreid portfolio van producten en diensten die lang niet alle klanten kennen. Want achter de prominente gevel aan de A2 gaat een geoliede logistieke machine schuil, met een toegewijde klantenservice om alle orders in goede banen te leiden en klanten te helpen met bestellingen. Terwijl de product-ontwikkelaars alweer aan de noviteiten van morgen werken.
Opvallend en uniek
MIXpress bracht het in beeld in een speciale MIX-pocket. Een opvallend mini-boekje, opgeplakt op een advertentie-pagina van Plieger. En extra verwijzingen op de cover en mixonline voor 100% aandacht.
MIXpress' geoliede productie
MIXpress bedacht - samen met Pliegers verkoopleiding en marketing - het concept en verzamelde in een halve draaidag ter plaatse beeld en informatie. Tak, tak, tak. In strak geregisseerde afspraken gingen onze fotograaf en schrijver langs alle afdelingen. Zodat Plieger zo min mogelijk last van ons had en wij zo snel mogelijk alle info tot ons konden nemen. Om daarna in de rust van ons eigen redactiekantoor alles in de MIX-pocket te gieten.
Precies zoals we dat graag doen.
Industrieel en efficient waar het kan. Om tijd over te houden voor creativiteit waar het moet.