Klant wil dat we stoppen

De views van de wervingsvideo konden best nog verder opgezweept worden. De video zelf scoorde lekker. Een gekoppelde Close Up in MIX had al veel eyeballs getrokken. Net als  het nieuwsbericht op MIXonline en de updates op de Social Media van MIX. Maar een paar extra teasers zouden de kijkersaantallen gegarandeerd een extra boost geven, wij stonden in de startblokken.

Klant aan de handrem
Onze klant trok echter aan de handrem. De eerste combinatie van middelen en kanalen had meteen zo veel leads opgeleverd dat het doel al bereikt was. De training voor winkelpersoneel was helemaal volgeboekt. "Staak de campagne alsjeblieft, anders moeten we klanten teleurstellen", vroeg onze opdrachtgever.

Niche-communicatie werkt
Jammer, want wij hadden er zin in. Maar fantastisch tegelijk. Gaaf om te merken dat multimediale communicatie in een niche tot snel en groot succes kan leiden. Kwaliteit boven kwantiteit.

De case
Weber Beamix organiseert trainingen voor winkelpersoneel van bouwmarkten. Door medewerkers te trainen op productkennis, weten ze meer, zijn ze zelfverzekerder en verkopen ze beter. Wij hielpen Weber Beamix bij de werving van cursisten. In een marketingvideo legde Beeldenbouwmarkt de training vast, inclusief quotes van -oprecht- enthousiaste deelnemers. In Vakblad MIX publiceerden we een Close Up. Daarin beschreven we de training, vertelde een ondernemer over het rendement van de training bij zijn personeel en verwezen we naar de marketingvideo. Een nieuwsbericht op MIXonline en updates op MIX' Social Media deden de rest. Een mooi voorbeeld van geïntegreerde communicatie in MIX' niche van DHZ-retail.